נהיגה בשכרות – למה המדינה נלחמת בזה
על פניו, יש למדינה את כל הסיבות להילחם בנהגים שעולים לכביש שיכורים. לא משנה אם מדובר בנהגים ותיקים ומנוסים, בוודאי שזה נכון כשמדובר על נהגים צעירים וחסרי ניסיון. זה נכון כשמדובר על מקרים של שכרות קלה, זה נכון יותר כשמדובר על מקרים של שכרות קשה. אי אפשר להתעלם מסוג זה של עבירות.
נהיגה בשכרות היא לא במקרה אחת העבירות החמורות ביותר בספר החוקים הישראלי, אשר מתייחסת כך או אחרת לדיני תעבורה. מדובר בעבירה קשה מאוד, בגלל ההשלכות שלה, הן על הסביבה והן על הנהג וכן על הנוסעים ברכב. אי אפשר להפריז בהשלכות מקרים של נהיגה תחת שכרות, כאשר אנחנו שומעים על יותר ויותר מקרים בהם אנשים מבצעים תאונות אשר גורמות לפגיעות בגוף ובנפש, בין אם זה להולכי רגל, נהגים וכמובן גם לנוסעים איתם ברכב ולעצמם.
צריך לומר, במהלך השנים השתכללו הכלים בעזרתם נאבקת המדינה בנהגים שנוהגים תחת שכרות, כולל כלים שעוזרים להוריד נהגים כאלה מהכביש בזמן אמת, קרי כלים שעוזרים לתפוס נהגים כאלה כשהם נוהגים, וכן כלים חוקתיים שונים, המדינה במהלך השנים יצרה מנגנונים שונים בעזרתם אפשר להיאבק נגד נהגים שעולים על הכביש שיכורים, ולא משנה אם זו הפעם הראשונה שלהם או מעבר לכך.
מדוע נהיגה תחת שכרות נחשבת מסוכנת
ישנם הסברים שונים מדוע נהיגה בשכרות נחשבת הליך מסוכן שיש להילחם בו. ההסבר החשוב ביותר הוא, שכל אדם שנמצא במצב של שכרות איננו מודע למה שקורה איתו, הוא לא יודע כיצד עליו להתנהל, הוא לא יודע כיצד עליו לנהוג, החושים שלו מעורפלים ולכן יש למנוע ממנו לעלות על הכביש. בוודאי אם המדינה קבעה שאסור בתכלית האיסור לעלות במצב כזה לכביש.
מעבר לכך, יש את העניין התודעתי הציבורי, קרי, נהג שעולה שיכור על הכביש, צריך להיענש על מנת ששאר הציבור יבין את הרמז ולא יעשה זאת. אחת כמה וכמה נכון הדבר, כשמדובר בנהגים צעירים. אם הם ייענשו פעם אחת, הרי שבפעם השנייה הם יחשבו היטב אם לנהוג כך.